OREA razvila Verified platformu za odgovoran rast i kreativne male biznise

Orea je online platforma za prodaju unikatnih bh. proizvoda. To je prva online platforma za prodaju isključivo ručno rađenih, kvalitetnih proizvoda, originalnih radova i umjetnina. Trenutno je zaposleno 5 osoba, a poslovna misija OREA je pružiti kreativnim i telantovanim malim biznisima jedinstvenu platformu za predstavljanje i prodaju svojih ručno rađenih proizvoda te ih povezati sa kupcima koji traže orginalne, kvalitetne i personalizirane proizvode. Platforma pruža korisnicima jednostavno i sigurno online iskustvo, a ujedno promoviše ručni rad, očuvanje tradicija i umjetnosti, kao i omogućavanje malim biznisima i kreativcima da rastu i uspješno se povežu sa globalnim tržištem. OREA platforma je posvećena kvalitetu, transparentnosti i izuzetnom korisničkom iskustvu.

Apliciranje na poziv Challenge 2 Change, s projektom OREA Art Platforma za prodaju umjetnina proizašlo je iz želje da se unaprijedi transparentnost, povjerenje i sigurnost na platformi, kao i sigurnost kako kupcima tako i prodavcima. Obzirom na rastući broj trgovina i kupaca  na ovoj platformi, neophodno je bilo implementirati mehanizme koji potvrđuju vjerodostojnosti  i autentičnost proizvoda i kreativaca.  Razvijanjem Verified sekcije platforma omogućava kupcima da se povežu sa pouzdanim prodavcima koji nude kvalitetne i orginalne proizvode, a prodavcima pruža alate za izgradnju kredibiliteta I jačanju svog poslovnog ugleda. Kako ističu iz OREA, projekat Challenge 2 Change im je pružio priliku da poboljšaju i unaprijede ove aspekte poslovanja, kroz rad sa stučnjacima i partnerima koristeći inovativna rješenja koja će doprinijeti daljem rastu i održivosti platforme.

Implementacija Verified sekcije omogućava jasno označavanja i verifikaciju trgovina na platformi, čime se povećava povjerenje i zadovoljstvo kupaca, a ujedno podstiče  na kvalitet u domenu ručno rađenih proizvoda.  Ukupna vrijednost odobrenog projekta je  70.410 KM (36.000 EUR), od toga je iz C2C fonda izdvojeno 35.205 KM (18.000 EUR), procenutalno 50%, dok je finansiranje vlastitim sredstvima 35.205 KM (18.000 EUR), procenutalno 50%.

Kako naglašavaju iz OREA,  sudjelovanje u projektu doprinjelo je kreiranju  novog proizvoda Veirifed kategorije koji će dopriniejti povećanju profita, kao i promociju platforme prema  onima kojima je ta usluga/promocija od velikog značaja (prodavacima i kupcima). U okviru projekta,  započet je proces kreiranja edukativnih radionica/mentoringa kao bi pružili podršku trgovinama koje su u Verified kategorijii ili onih koji žele da se priključe kategoriji kako da dođu do certifikate za odgovorne procese proizvodnje. Dodat je novi proces verifikacije za trgovine koje žele biti dio Verified kategorije. Kako bi sve uradili odgovorno i profesionalno, bilo je potrebno  razviti novi proces onboardinga za ove trgovine koji ukljucuje prikupljanje dokumenata, verifikaciju, odobravanje, grupisanje u kategorije, itd

Također, u okviru projekta, pružena je prilika za 5 izlagača/trgovina koji dolaze iz manjih sredina/ marginalizovanih te koji su dobili priliku za unapređenje poslovanja i promocije kako bi pospješili prodaju. Kroz onboarding trgovina u Verified kategoriju, uključeno je  50 novih trgovina (u prosjeku svaka ima oko 20 proizvoda = 1000 proizvoda) koji praktikuju odgovorne i održive modele poslovanja posebno kada dođe do cirkularne ekonomiije i odgovornog poslovanja. Zahvaljujući implementaciji projekta, 8 osoba je indirektno zaposleno. Sudjelovanje u projektu Challenge 2 Change imalo je značajan utjecaj na cjelokupno poslovanje posebno u kontaktu razvoja i proširenja usluga, kao i očuvanju postojeći i otvaranja novih radnih mjesta. Jedna od značajnijih aktivnosti je bila i organizacija  Art Marketa, koji je održan 08.06.2024. godine, a koji je u potpunosti bio u znako održivosti,te su uspostavljene nove dugoročne saradnje i ideje za implementaciju novih proizvoda u skorijoj budućnosti, a koje će uticati na povećanje prodaje na j plaformi, brenda OREA i povećanja produktivnosti.

Neki od glavnih strateških ciljeva OREA  su povećanje trgovina na platformi, kao i kupaca, uz kontinuirano poboljšavanje funkcionalnosti platforme, te optimizacija procesa kupovine i plaćanja, kao i postati prpoznatljiv  brend na tržištu ručno rađenih proizvoda kroz strateške partnerske odnose, marketing i podršku lokanim zajednicama i kreativcima

Challenge 2 Change fond ima izuzetnu ulogu u podršci preduzećima i preduzetnicima u Bosni i Hercegovini, jer pruža različite oblike finansijske i mentorske podrške s ciljem unapređenja poslovnog okruženja, zapošljavanja i konkurentnosti.  Zahvaljujući ovom fondu preduzeća i preduzetnicima imaju mogućnost da realizuju inovativne projekte, započnu nove poslovne aktivnosti ili prevaziđu finansijske izazove. Ovo je posebno važno za mala i srednja preduzeća koja imaju ograničen pristup izvorima finansiranja.  Osim finansijske podrške, fond nudi i mentorsku pomoć, obuke i savjetovanja kako bi preduzetnici mogli razviti potrebne poslovne veštine, poboljšati upravljanje svojim poslovanjem, kao i koristiti najbolje prakse u svom sektoru.

Iz OREA ističu da je Challenge 2 Change fond ključan za podršku preduzećima koja žele da ulažu u inovativne proizvode, usluge ili procese, kao i u digitalnu transformaciju, što je ključno za održivost i konkurentnost na lokalnom i globalnom tržištu. Ovakav oblik podrške direktno doprinosi ekonomskom razvoju BiH kroz povećanje investicija, zapošljavanje, izvozne aktivnosti i smanjenje regionalnih nejednakosti te ima ključnu ulogu u jačanju preduzetničkog duha, poboljšanju poslovnog okvira i stvaranju održivog i inkluzivnog privrednog rasta u BiH.