Home - Innovation Lab, nova platforma na bh.tržištu

Walter Code d.o.o. je bh. IT kompanija sa sjedištem u Sarajevu, specijalizovana za razvoj softvera i digitalnu transformaciju. Djeluje u okviru švedsko-bosanske grupacije Waltecon AB. Kompanija pruža razvojne usluge za različite industrije - građevinu, FinTech, HealthTech, EdTech i mnoge druge - s fokusom na visokokvalitetna digitalna rješenja. Zapošljava 90 osoba, od čega su od čega je 22 žene (24,44%). Glavno tržište je Skandinavija, ali imaju ambiciju za prisutnost na širem međunarodnom tržištu. Kako ističu iz ove kompanije, njihova vizija je Transformacija IT sektora u BiH iz izvođačkog ka produktno orijentisanom modelu. Misija je Zajedno pretvaramo znanje i vještine u izvanredne digitalne proizvode.

Glavni strateški ciljevi su smanjiti ovisnost o outsourcing modelu, razviti i komercijalizovati vlastite digitalne proizvode, osnažiti žene u IT sektoru te uspostaviti trajnu saradnju sa startupima i inkubatorima u zemlji i inostranstvu.

U cilju daljeg razvoja, Walter Code je aplicirao na poziv Challenge to Change 3.0, s projektnim prijedlogom Walter Code Innovation Lab s dvostrukim ciljem: smanjenja ovisnosti o outsourcing modelu kroz razvoj internih inovacija, te kreiranja nove usluge za tržište - strateške podrške startupima u ranim fazama razvoja. Ukupna vrijednost projekta: 131.727,65 KM, od čega je učešće C2C fonda: 58.674,90 KM (44,54%), a vlastito finansiranje: 73.052,75 KM (55,46%).

Motivacija za prijavu je bila potreba da se interno strukturira proces razvoja inovacija kroz tzv. Product Framework, kao i razvoj vlastite digitalne platforme Walter Code Innovation

Lab – nove usluge za tržište koja podržava startup timove od ideje do validacije proizvoda na tržištu.  Sudjelovanje Walter Code-a u projektu C2C ogledalo se u razvoju Product Frameworka koji strukturira faze razvoja inovacija (razrada ideja, MVP, razvoj, validacija), razvoju digitalne platforme Walter Code Innovation Lab - čiji je cilj pružanje strukturirane podrške u razvoju inovacija i startup ideja unutar kompanije i za vanjske korisnike.

Iako projektom nije bilo predviđeno direktno zapošljavanje, kreiranjem inovativnog okruženja i razvoj  platforme doprinijeo je širenju kapaciteta kompanije. U periodu implementacije projekta (od 18.06.2024. do danas), zabilježen je rast tima, pa je zaposleno 6 novih osoba na neodređeno, od čega 5 žena (83,33%), te 8 novih zaposlenika na određeno, od čega 2 žene (25%)

Platforma je izrađena, funkcionalna i dostupna online putem linka: Home - Innovation Lab. Trenutno je 14 osoba kreiralo korisnički profil, od čega su 6 žene. Dvije osobe su aktivno započele rad na svojim inovacijama – koristeći templejte i prve faze frameworka za razvoj vlastitih ideja.

Podrška Challenge fonda,doprinijela je da očuvanju postojećih te otvaranje novih radnih mjesta u Walter Code. Indirektni rezultat projekta je otvaranje 14 novih radnih mjesta (6 na neodređeno, 8 na određeno). Poseban fokus stavljen je na zapošljavanje žena, što pokazuje jasan pomak u inkluzivnosti.Razvijena platforma omogućava Walter Code-u da nudi diferenciranu uslugu startupima, čime se prelazi iz outsourcing modela u product & innovation model, kao i Učešćem u Deloitte Fast 50 CE kao Impact Stars laureat dodatno je učvrstilo poziciju firme kao inovatora u regiji. Sve ovo je doprinijelo da kompanija poveća konkurentnost na tržištu. Također, evidentno je povećanje prometa I produktivnosti te se očekuje rast prihoda kroz akviziciju novih klijenata i smanjenje zavisnosti o projektnim prihodima.

Iz kompanije Walter Code su posebno istakli značaj podrške C2C fonda,  koja im je omogućila stvaranje sigurnijeg okvira za inovacije - firme dobijaju prostor i vrijeme da razvijaju vlastite proizvode bez trenutnog tržišnog pritiska, transformaciju poslovnih modela - omogućava kompanijama poput Walter Code-a da naprave prijelaz iz uslužne u inovacijsku ekonomiju. Posebno ističu mogućnost Osnaživanje žena u IT sektoru - kroz strukturirane interne edukacije i mentorski rad, te Podsticanje internacionalne saradnje - kroz podršku konferencijama, partnerstvima (HETCH, GITEX), digitalnom marketingu i validaciji na stranim tržištima.