Čuvanje kulturne baštine na inovativan način

Challenge fond podržao je bespovratnim sredstvima i projekat očuvanja kulturne baštine na jedan sasvim nov način. Riječ je o projektu „ZMIJANJE.design“ studija IMAGINARIUM iz Banjaluke kojim se čuva zmijanjski vez koji je od 2014. godine uvršen na UNESCO listu Nematerijalnog kulturnog dobra.

„Kroz projekat se radilo na digitalizaciji šema veza, edukaciji vezilja, dizajnera i umjetnika sa kojima se radilo na stvaranju palete atraktivnih proizvoda savremene forme koji se preko online platforme www.zmijanje.design mogu naručiti širom svijeta. Osim kroz platformu sve je prezentovano i na izložbi i modnoj reviji koje su odlično propraćene. Na ovaj način se daje primjer kako čuvati kulturnu baštinu u jednom nesvakidašnjem obliku, ali koji svakako ima jači uticaj nego ustaljeni pristupi”, kaže vlasnica IMAGINARIUM studija Aleksandra Ivanković.

Vrijednost projekta je oko 50 000 KM, od kojih je učešće C2C fonda bilo oko 38%. 

“Zahvaljujući podršci C2C fonda definisali smo neke od osnovnih smjernica za uspostavljanje samog poslovanja IMAGINARIUM Studija. Stvorena je platforma, testirani modeli, sada samo ostaje vrijedan rad uz stalno usavršavanje. Bez ovakve podrške mnogi preduzetnici teško bi se odlučili da uplove u neku razvojnu investiciju ili realizaciju ideje. Takođe, kada nailazite na prepreke, teže odustajete, jer imate određene obaveze da ispunite, a opet tu je i cijeli tim ljudi da vam pruži podršku da se izvučete iz problema. Svaki preduzetnik bi trebao bar jednom da prođe kroz ovakve programe da nauči da pristupi poslu na različite načine”, ističe Aleksandra.

IMAGINARIUM Studio je dizajn, umjetnički i istraživački studio koji se prvenstveno bavi izradom visokokvalitetnih odjevnih predmeta od prirodnih materijala. Osnovan je 2017. godine u Banjoj Luci sa pretežnom zanatskom djelatnošću. U Gradskoj upravi posebno je upisano i preko 10 umjetničkih i starih zanata koji se obavljaju u okviru studija. Trenutno ima jednog zaposlenog, sa angažmanom stalnim spoljnih saradnika. Ciljno tržište je inostrano, sa naglaskom na EU, Ameriku i Japan. Posebni poslovni rezultati su najviše proizvod samog učešća u C2C projektu, gdje su za jako kratak period IMAGINARIUM Studio i projekat ZMIJANJE.design stekli veliku popularnost na nivou BiH i polako probijaju granice regiona.